5. Zaključak

Obradom temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse upravljanja uslugama u poslovnom okruženju približeno je razumijevanje temeljnih smjernica i terminologija. Na osnovu obrađenih temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse u poslovnom okruženju, istraživanjem ITIL Sustava vrijednosti usluga i ITIL praksi upravljanja informatičkim uslugama, te predstavljenom strategijom uvođenja temeljnih i poželjnih dobrih informatičkih praksi u poslovno okruženje prikazana je važnost korištenja dobrih informatičkih praksi i dodatne vrijednosti koje dobre informatičke prakse mogu ostvariti organizaciji. Obradom temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse u poslovnom okruženju i istraživanjem ITIL Sustava vrijednosti usluga i ITIL praksi upravljanja informatičkim uslugama potvrđena je spoznaja da je ITIL okvir dobre informatičke prakse vrhunski okvir za upravljanje informatičkim uslugama zbog kvalitetno strukturiranih i opisanih praksi i procesa, istaknutih ključnih aktivnosti i prilagodljivosti različitim poslovnim sustavima. Prikazana strategija uvođenja temeljnih i poželjnih dobrih informatičkih praksi u poslovno okruženje prikazala je poželjan redoslijed uvođenja dobrih informatičkih praksi i popratnih procesa u poslovne organizacije koje još nisu primijenile niti jednu dobru informatičku praksu, ali i redoslijed praksi za organizacije koje su već primijenile neke od dobrih informatičkih praksi. Istraživanjem aktivnosti svih temeljnih i poželjnih dobrih informatičkih praksi otkrilo je da se većina aktivnosti povezuje s temeljnim poslovnim aktivnostima u organizaciji. Prema tome, za uključivanje većine aktivnosti dobrih informatičkih praksi nisu potrebna visoka ulaganja, jer je trenutne poslovne aktivnosti moguće prilagoditi smjernicama dobre informatičke prakse. Također, većina aktivnosti dobre informatičke prakse su neprekidne i ponavljajuće u različitim vremenskim odmacima. Većinu aktivnosti dobre informatičke prakse je nužno neprestano provoditi kako bi se osiguralo kontinuirano poboljšanje i razvoj trenutnog stanja poslovnog i informacijskog sustava, te konkurentnost organizacije na tržištu.

Literatura

  1. Airfocus, Divergentno razmišljanje, https://airfocus.com/glossary/what-is-divergent-thinking/, (10.04.2021)
  2. APA, Konvergentno razmišljanje, https://dictionary.apa.org/convergent-thinking, (10.04.2021)
  3. Axelos, ITIL Foundation – ITIL 4 Edition, TSO, Norwich, 2019.
  4. Axelos, What is IT service Management?, https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil/what-is-it-service-management, (06.03.2021.)
  5. Azure, What is cloud computing?, https://azure.microsoft.com/en-us/overview/what-is-cloud-computing, (10.04.2021.)
  6. Fish. M., What is ITIL, https://www.mindville.com/blog/what-is-itil, 2019., (25.02.2021.)
  7. Herasum P., ITIL’s the name – you won’t wear it out!, https://www.axelos.com/news/blogs/june-2018/itils-the-name-you-wont-wear-it-out, 2018., (25.02.2021.)
  8. ITSM View, MTRS, http://blog.certification.info/2007/08/mttr-out-mtrs-in.html, (19.04.2021.)
  9. Six Sigma Material, MTBF, https://www.six-sigma-material.com/MTBF.html (19.04.2021.)
  10. The Economic Times, Authorization, https://economictimes.indiatimes.com/definition/authorization, (21.04.2021.)

Prethodno poglavlje: 4. Strategija uvođenja dobre informatičke prakse u poslovno okruženje

Početno poglavlje: Prijedlog uvođenja ITIL okvira dobre informatičke prakse u isporuci informatičkih usluga