Prijedlog uvođenja ITIL okvira dobre informatičke prakse u isporuci informatičkih usluga

Sažetak

U ovom radu detaljno je obrađen najrašireniji okvir dobre informatičke prakse – ITIL okvir dobre informatičke prakse. Predložene su preporuke za uvođenje ITIL okvira dobre informatičke prakse u isporuci informatičkih usluga u organizacije koje svoje poslovanje još uvijek nisu prilagodile smjernicama dobrih informatičkih praksi. Za bolje razumijevanje prijedloga preporuka uvođenja ITIL okvira dobre informatičke prakse u poslovno okruženje obrađene su temeljne smjernice i terminologija dobre informatičke prakse upravljanja uslugama u poslovnom okruženju, te su istraženi ITIL Sustav vrijednosti usluga i ITIL prakse upravljanja informatičkim uslugama. Na osnovu obrađenih temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse u poslovnom okruženju, te istraživanjem ITIL Sustava vrijednosti usluga i ITIL praksi upravljanja informatičkim uslugama predstavljena je strategija uvođenja temeljnih i poželjnih dobrih informatičkih praksi u poslovno okruženje. Na osnovu obrađenih temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse u poslovnom okruženju, istraživanjem ITIL Sustava vrijednosti usluga i ITIL praksi upravljanja informatičkim uslugama, te predstavljenom strategijom uvođenja temeljnih i poželjnih dobrih informatičkih praksi u poslovno okruženje prikazana je važnost korištenja dobrih informatičkih praksi i dodatne vrijednosti koje dobre informatičke prakse mogu ostvariti organizaciji. Obradom temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse u poslovnom okruženju i istraživanjem ITIL Sustava vrijednosti usluga i ITIL praksi upravljanja informatičkim uslugama potvrđena je spoznaja da je ITIL okvir dobre informatičke prakse vrhunski okvir za upravljanje informatičkim uslugama u poslovnom okruženju.

Ključne riječi: dobre informatičke prakse, ITIL, strategija, poslovno okruženje, informacijske tehnologije

1. Uvod

Usluge su način na koji organizacije stvaraju vrijednost za sebe i svoje korisnike. Temelj gotovo svih modernih usluga su informatičke tehnologije, što modernim organizacijama mora biti poticaj za poboljšanje informatičkih tehnologija koje koriste. Naglo napredovanje tehnologija otvara nove mogućnosti za stvaranje dodatne vrijednosti, pa informatičke tehnologije postaju važan poslovni pokretač i izvor prednosti nad konkurencijom. Zbog toga je nužno usvojiti smjernice dobre informatičke prakse i kvalitetno upravljati informatičkim uslugama. Razvoj informatičkih tehnologija doveo je do pojave više dobrih informatičkih praksi za upravljanje informatičkim uslugama u poslovnim organizacijama. Sve dobre informatičke prakse pristupaju tematici upravljanja informatičkim uslugama sa povezanih ishodišta, no svaka dobra informatička praksa se razlikuje po načinima kojima dolazi do rješenja problema upravljanja informatičkim uslugama. U ovom radu detaljno je obrađen najrašireniji okvir dobre informatičke prakse – ITIL okvir dobre informatičke prakse. Predložene su preporuke za uvođenje ITIL okvira dobre informatičke prakse u isporuci informatičkih usluga u organizacije koje svoje poslovanje još uvijek nisu prilagodile smjernicama dobrih informatičkih praksi. Za bolje razumijevanje prijedloga preporuka uvođenja ITIL okvira dobre informatičke prakse u poslovno okruženje, u prvom dijelu rada su obrađene temeljne smjernice i terminologija dobre informatičke prakse upravljanja uslugama u poslovnom okruženju. U drugom dijelu rada istraženi su ITIL Sustav vrijednosti usluga i ITIL prakse upravljanja informatičkim uslugama. Na temelju obrađenih temeljnih smjernica i terminologija dobre informatičke prakse u poslovnom okruženju, te istraživanjem ITIL Sustava vrijednosti usluga i ITIL praksi upravljanja informatičkim uslugama, u trećem dijelu rada predstavljena je strategija uvođenja temeljnih i poželjnih dobrih informatičkih praksi u poslovno okruženje. S obzirom da je ITIL okvir dobre informatičke prakse već dugo vremena najrašireniji okvir dobre informatičke prakse, očekivani rezultat istraživanja je kvalitetna strategija uvođenja dobre informatičke prakse u poslovno okruženje.

2. Smjernice dobre informatičke prakse

3. ITIL

4. Strategija uvođenja dobre informatičke prakse u poslovno okruženje

5. Zaključak

2 thoughts on “Prijedlog uvođenja ITIL okvira dobre informatičke prakse u isporuci informatičkih usluga”

  1. Damir Bujan

    Bok, iz mojeg LinkedIN profila možeš vidjeti da sam također radio u SPAN-u…također kao ITIL v3 Expert i uskoro ITIL v4 Managing Professional…imam par natuknica koje si možda trebao navesti u svom radu:
    – povijest ITIL-a
    – tranziciju između v3 i v4, naime ITIL v4 dosta je apstraktan za nekoga tko se prvi put susreće s okvirima najboljih IT praksi…
    – konkretan primjer, u tvrtki ABC d.o.o. napravljeno je to i to kako bi se poboljšao proces taj i taj sukladno ITIL praksama…na primjer, uvođenje Incident Management procesa, Change Management procesa ili slično…
    Eto, to je moj osvrt…inače, sve ostalo je super…sretno u SPAN-u…

    1. Ivan Tomić

      Bok Damire,

      Hvala Vam što ste odvojili svoje vrijeme i pogledali rad.
      Slažem se sa natuknicama. Rad bi se još svakako mogao nadopuniti.

      Hvala na lijepim željama 🙂

Comments are closed.